Optimizarea onpage
Optimizarea onpage ar trebui sa fie prima actiune care se intreprinde in momentul cand se ia decizia de a optimiza un site. In momentul cand ai certitudinea ca toate paginile sunt ok din punct de vedere al optimizarii codului sau al continutului, iti poti indrepta atentia si asupra optimizarii offpage. Optimizarea onpage reprezinta modul in care se prezinta un website in fata unui crawler, deci, trebuie sa faca impresie buna. Optimizarea onpage consta in:
1 – Asigurarea faptului ca paginile siteului sunt disponibile motoarelor de cautare. Verificarea fisierului robots.txt si a meta-tagurilor care ar putea impiedica accesul crawlerilor la continut.
2 – Asigurarea unui continut majoritar textual si relevant. Motoarele de cautare nu pot indexa imagini sau continut multimedia complex, de exemplu continut video.
3 – Tagul <title> trebuie sa fie prezent pe absolut toate paginile care dorim sa fie indexate, si, mai mult de atat trebuie sa fie unic pe fiecare pagina. Acest tag merita toata atentia, cititi un articol dedicat titlului unei pagini.
4 – Meta descrierea, este de asemenea un element important intr-o pagina si nu are trebui sa lipseasca, pentru ca de foarte multe ori, acesta este continutul afisat de motorul de cautare in rezultatele sale, alaturi de titlul paginii. La fel, unicitatea descrierii este apreciata de motoarele de cautare.
5 – Headingurile reprezinta elementele care ar trebui folosit pentru a confirma motorului de cautare subiectul paginii web. Nu trebuie abuzat de ele si un singur <h1> pe pagina este de ajuns. Se pot folosi 2,3 <h2>-uri , 2,3 <h3>-uri. Daca se pot folosi si celelalte <h>-uri este bine sa le folositi.
6 – Continutul, reprezentat de textul si imaginile de pe pagina, este elementul cel mai improtant. Merita tot timpul investit in creatia unui continut original, unic si relevant pe subiect. Nu uitati ca, un continut relevant si unic este foarte apreciat si de motoare si de vizitatori.
7 – Densitatea cuvintelor cheie reprezinta un subiect controversat in industria SEO, parerile fiind impartite vis-a-vis de faptul daca aceasta conteaza sau nu. Parerea mea este ca densitatea cuvintelor cheie este importanta, fiind unul dintre elementele care dau idee asupra continutului respectiv unui crawler, alaturi de alte elemente luate in calcul de un motor de cautare. Sa nu uitam totusi ca motorul de cautare nu beneficiaza de rationamentul uman, ci de un algoritm matematic, care, pe baza a sute de elemente calculeaza relevanta unei pagini.
8 – Proeminenta cuvintelor cheie se refera la cat de evidente sunt cuvintele cheie in elementele paginii, fie ele taguri X/HTML, fie continut textual. Cu cat apare mai des un cuvant cheie la inceputul elementelor, cu atat mai proeminent este acesta. Priviti proemineta cuvantului cheie ca pe aparitia unor jucatori de basket intr-un grup de jokey.
9 – Denumirea fisierelor, si aici ma refer atat la fisierele x/html cat si la imagini sau documete PDF, WORD, etc., trebuie de asemenea sa contina cuvinte cheie, evident, relevante pentru continutul acelui document.
10 – Tagul ALT la imagini contine de obicei varianta text a imaginii, tocmai pentru ca robotii, fie ei ai motoarelor de cautare fie ai unui utilizator cu deficiente de vedere, nu pot intelege imaginile. Este bine sa fiti scurti si concisi in textul alternativ al imaginilor.
11 – Sitemap-ul sau harta siteului, este deja un element important in doua sensuri. Harta HTML poate ajuta utilizatorul sa gaseasca mai usor ceea ce cauta, mai ales daca siteul este unul mare, stufos. Harta XML este un ajutor binevenit pentru motorul de cautare, care are astfel un mod mai facil de a indexa continutul siteului.
12 – Pagina de eroare 404 este fie ca vrem fie ca nu, un punct in care ajung multi dintre vizitatorii nostri. Fie pentru ca ceea ce cauta ei nu mai este disponibil, fie dintr-o greseala de tastare, nu conteaza motivul, important este sa avem o pagina 404 care sa ajute. O pagina 404 goala nu este de nici un folos nici tie, nici utilizatorului. Aceasta ar trebui sa contina cel putin un formular de cautare in site, dar si referinte spre articolele sau materialele disponibile pe site sau macar un link catre harta siteului.
In mare, cam acestea sunt elementele pe care SEOPlus le ia in calcul si le foloseste atunci cand optimizeaza onpage. Dacă doriţi o discutie libera despre cum va putem ajuta si ce va putem oferii in materie de optimizare organica, si fara nici o obligatie financiara din partea dvs va stam la dispozitie pe pagina de contact.